Hadisin Kuran ile Hadisin hadis ile,
hadisin akıl ile çelişkili olanlarından örnekler
Allah kendisini yaratmayı isteyince atı
koşturdu ve onu koşturup terletti. Sonra kendisini bu terden yarattı” veya
“Allah melekleri iki kolunun ve göğsünün kıllarından yarattı” veya “Allah’ın
gözleri hastalandı, melekler Allah’ı ziyarete geldi” veya “Allah’ı rüyada
gördüm. Uzun saçlı güzel bir genç suretindeydi. Yeşil bir elbise giymiş, altın
nalınları vardı” hadisleri; hadisçilerin duyup da reddettikleri hadislere
örnektir (İbni Kuteybe, Hadis Müdafası). Meşhur hadisçilerin, bu tarz uydurma hadisleri
yalanladıkları doğrudur. Fakat bu bölümde ve bundan sonraki bölümlerde “en
ünlü”, “en doğru”, “en güvenilir” hadis kitaplarındaki hadisleri örneklendirmek
gerekirse
.Kuran’ı iyice düşünmüyorlar mı? Eğer o
Allah’tan başkasının katından olsaydı elbette içinde birçok çelişkiler
bulacaklardı.
4-Nisa Sûresi 82
Hiç şüphesiz Hatırlatıcı’yı Biz indirdik
Biz. Onun koruyucuları da gerçekten Biziz.
15-Hicr Sûresi 9
Nisa süresindeki ayetten, dinimizin
kaynağının çelişkisiz olduğunu öğrenebiliriz. Allah Kuran’ın çelişkisiz
olduğunu söyleyerek; hem Kuran’ın doğruluğunu, hem de dinin kaynağının sahip
olması gereken özelliği öğretiyor. Kuran ile çelişen hadislerin olması,
hadislerin Allah katından olmadığının ve dinin kaynağı olamayacağının
ispatıdır. Ayrıca Hicr suresindeki ayetten Kuran’ın korunduğunu, böylece dini
kaynak olarak korunmuş bir kitaba sahip olduğumuzu anlıyoruz. Bu bölüm ve
bundan sonraki üç bölümde, hadislerin; Kuran’la, kendi içlerinde ve mantıkla
çelişkilerini sergilememiz sonucunda hadislerin korunmadığını ve binlerce
uydurma ile düzeltilemeyecek şekilde karıştıklarını göreceğiz. Yani bu
bölümlerde hadislerin dinin kaynağı kabul edilmesinin korkunç sonucunu görüp;
çelişkisiz ve korunmuş olan dinimizin tek kaynağı Kuran’a, yalnız Kuran’a
dönmenin gerekliliğini daha da iyi kavrayacağız.
1- ALLAH’IN BALDIRI OLUR MU?
Kuran : O’nun benzeri gibi hiçbir şey
yoktur.
42- Şura Suresi 11
Hadis: “Allah ahirette Peygamberlere
kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.”
Müslim-İman 302; Buhari 97/24, 10/29;
Hanbel 3/1
Bu hadisin hangi kitaplarda geçtiğine
iyice dikkat edin. Hadis kitaplarının “en doğrusu” olarak gösterilen, tek
hadisini inkar edenin kafir olacağı söylenen Müslim ve Buhari’de. Hadisçilerin
mantığına göre bu hadisi inkar eden kafir, bu hadise inanan gerçek Müslüman
olacaktır. Allah’a hiçbir şeyin benzemediğini söyleyen ayete karşın, hiçbir
mecazi ifadeyi çağrıştırmadan, Allah’ın baldırı olduğunu ve ahirette baldırını
açacağını söylemenin yanlışlığını uzunca anlatmaya gerek var mı?
2- ALLAH EL SIKIŞIR MI?
Kuran: Ve hiçbir şey O’nun dengi
değildir.
112- İhlas Suresi 4
Hadis: “Allah benimle görüştü ve el
sıkıştı. Elini iki omuzum arasına koydu. Öyle ki parmaklarının soğukluğunu iki
göğsüm arasında hissettim.”
Hanbel 5/243
Yine bu hadiste hiçbir mecazi manayı
çağrıştırmadan, Allah’a parmak, parmaklarına da soğukluk atfedilerek; Allah
şekilleştirilmektedir. Bu hadis, İhlas Suresi’nin Allah’ın hiçbir şeye denk
olmadığını söyleyen ayeti gibi daha birçok ayetle de çelişir. Eğer hadisteki
“el” ifadesi, mecazi bir mana akla getirip -güç ve kudret gibi- insani eli
çağrıştırmasaydı, kabul edilebilirdi. Örneğin “Her şey Allah’ın elindedir”
dediğimizde cümlenin akışından “her şeyin Allah’ın kontrolünde” olduğu
anlaşılır. Fakat Allah’a parmak, parmaklara soğukluk atfeden bu hadisten böyle
mecazi bir manayı kimse çıkaramaz. Üstelik bu hadiste Allah ile Peygamber’in el
sıkışması gibi kabul edilemez bir ifade de yer almaktadır. Şimdi bu hadisleri
“din” kabul etmek, bu dine kötülük yapmak değil midir?
3- DİN DEĞİŞTİREN ÖLDÜRÜLSÜN MÜ?
Kuran: Dinde zorlama yoktur.
2-Bakara Suresi 256
Hadis: “Dinini değiştireni öldürün.”
Nesei 7-8/14; Buhari 12/1883
Allah’ın hükmünü hadisle aşmaya, Allah’ın
dinini kendi kafalarına uydurmaya çalışanların bu anlama gelen uydurmaları
yüzünden birçok insan öldürülmüştür. Bazı dine referanslar veren örgütlerin
yaptığı katliamları, bu örgütlerin zihinlerinde meşrulaştıran da bunun gibi
hadislerdir. Evlerinin bodrumunu insan mezarına çevirenleri Diyanet kınamaktadır,
ama aynı Diyanet, Buhari ve Nesei gibi hadis kitaplarını ise övmekte, dinin
kaynağı olarak göstermektedir. Bu bir çelişki değil de nedir? Ne yazık ki
bahsedilen katliamları meşrulaştıracak izahlar, Sunni hadis kitapları ve mezhep
izahlarında mevcuttur.
4- ÖLÜNÜN SUÇU NE?
Kuran: Doğrusu hiçbir günahkar bir
başkasının günah yükünü yüklenmez.
53-Necm Suresi 38
Hadis: “Ölü, ailesinin kendisi için
ağlamasından dolayı azaba uğratılır.”
Buhari-K. Cemiz 32, 33, 34
Ne akla, ne de Kuran’ın genel mantığına
uyan bu hadis de uydurmacılığın Kuran ve akılla çelişkilerine bir başka
örnektir.
5- KADIN DÜŞMANLIĞI
Kuran: Ben sizden erkek olsun, kadın
olsun hiçbir çalışanın ürettiğini boşa çıkarmayacağım. Hepiniz
birbirinizdensiniz.
3-Ali İmran Suresi 195
Hadis: “Kadınlar arasında iyi kadın, yüz
tane karga arasında alaca bir karga gibidir.”
Buhari 9/1391
Kuran hayır üreten erkeğin de kadının da
önünü açık tutarken, hadisler kadının önünü kapamaktadır. Kadın konusu,
Peygamber’e iftira olarak uydurulan hadislerin en çok olduğu alanlardan
birisidir. Ayrıntılı bilgi için 21. ve 22. bölümleri okuyunuz.
6- ZALİM KİM?
Kuran: Zulmedenler dedi ki: Siz olsa olsa
büyülenmiş bir adama uyuyorsunuz.
25- Furkan Suresi 8
Hadis: “Peygamber Medine’de bir Yahudi
tarafından büyülendi. Günlerce ne yaptığını bilmez durumda ortalıkta dolaştı.”
Buhari 76/47; Hanbel 6/57, 4/367
Yakın dönemde Muhammed Abduh ve eski
dönemlerde Mutezile’nin bu hadise itirazlarına karşın Muhammed Ebu Şehbe bu
hadisi şöyle savunur: “Eğer Abduh sihir hadisini inkar etmişse akıl ve nakil
ilimlerinde söz sahibi el Maziri, el Hattabi, Kadı İyaz, İbn Teymiyye, İbnul
Kayyım, İbn Kesir, en Nevevi, İbn Hacer, el Kurtubi ve Alusi gibi pek çok alim
de O’nun hem rivayet ve hem de dirayet yönünden doğru olduğunu ispat
etmişlerdir.” Şehbe, Buhari ve Müslim’in de hadisi kabul ettiğini anlatır ve
“sihir sonucu” olanları hadislere dayandırarak şöyle aktarır: “Peygamberimiz’e
sihir yapılmıştı. Öyle ki hanımları ile cinsi münasebette bulunmadığı halde
bulunduğunu zannederdi. Süfyan bunun en şiddetli sihir olduğunu söylemiştir.”
(Ebu Şehbe, Sünnet Müdafaası) Kuran’a göre ise Peygamber’in büyülendiğini
söyleyenler zalimlerdir. “En güvenilir” hadisçilerin çoğuysa Peygamber’in
büyülendiğini söylemektedir.
7- MİRASTA VASİYET VAR MI?
Kuran: Ey iman edenler! Herhangi birinize
ölüm gelip çattığında vasiyet zamanı aranızda tanıklık şöyle olsun: Kendinizden
adalet sahibi iki kişi, yahut yolculuk etmekte iken ölüm musibeti başınıza
geldiyse sizin dışınızda iki kişi.
5-Maide Suresi 106
Hadis: Varis için vasiyet yoktur.
Hanbel 14/238
Kuran’da hem Maide suresindeki bu
ayetten, hem diğer ayetlerden vasiyetin varlığı anlaşılır. Vasiyetten arta
kalanlar ise Kuran’da tavsiye edilen şekilde dağıtılır. Vasiyeti iptale yönelik
bu hadis, aslında Kuran’ın bir hükmünü iptale yönelik bir girişimdir.
8- EN BÜYÜK AZAP RESSAMLARA MI?
Kuran: Gerçekten Allah kendisine ortak
koşulmasını bağışlamaz. Bunun dışında kalanı ise dilediği kişi için bağışlar.
4-Nisa Suresi 48
Hadis: “Cehennemde en şiddetli azaba uğratılacak
kişiler ressamlardır.”
Buhari-Tesavir, 89
Kuran’a göre en büyük günah Allah’a ortak
koşmaktır. Allah, ortak koşmayı affetmeyeceğini söylemekte, bunun dışında her
günahın affedilebileceğini belirtmektedir. Bu yüzden Allah’ın en şiddetli
azabına uğrayacak olanlar da ortak koşanlardır. Oysa Buhari’nin yukarıda
alıntıladığımız hadisine göre en şiddetli azaba ressamlar uğrayacaklardır.
(Mezhepçi, hadisçi yaklaşımı benimseyenlerin sanat dallarıyla ilgili
uydurdukları hadisleri kitabın 18. bölümünde okuyabilirsiniz.) Bu hadis başta
Kuran ile çelişmektedir. Ayrıca mantık ile çelişen bu hadisin çeliştiği başka
hadisler de vardır. Örneğin diğer bir hadise göre cehennemde en şiddetli azaba
satranç oynayanlar çarptırılacaklardır. (Büyük Günahlar, Hafız Zehebi)
9- ALTIN TAKILIR MI, İPEK GİYİLİR Mİ?
Kuran: De ki; “Allah’ın kulları için
çıkardığı süsü ve temiz rızıkları kim haram etti?” De ki: “Bunlar dünya
hayatında iman edenler içindir, kıyamet gününde ise yalnızca onlarındır.” Bilen
bir topluluk için Biz ayetleri böyle detaylı anlatırız.
7-Araf Suresi 32
Hadis: “Altın ve ipek ümmetimin
kadınlarına helal, erkeklerine ise haramdır.”
Müslim 2/16
Altın ve ipek hem erkek için, hem de
kadın için bir süs eşyasıdır. Kuran’da hiçbir ayette yasaklanmazlar. Allah
inananların dünyada da bu süslerden yararlanabileceklerini söyler ve erkek
kadın ayrımı yapmaz. Her hadisinin doğru olduğu iddia edilen Müslim’de de yer
verilmiş olan bu hadis, Kuran’ın belirttiğimiz ayeti ile çelişir.
10- DEPREMLERİN SEBEBİ OLAN BALIK
Kuran: Bundan sonra yeri yumurta biçimine
soktu.
79-Naziat Suresi 30
Hadis: “Dünya balığın üzerindedir. Balık
başını sallayınca Dünya’da depremler olur.”
İbn-i Kesir Tefsiri, 2/29 68/1’in
açıklamaları
Kuran, mucizevi bir şekilde dünyanın
yumurta biçiminde elipsoid olduğunu, ceninin geçirdiği evreleri, evrenin
oluşumunu, rüzgârların aşılayıcı olması gibi birçok konuyu açıklarken (Bakınız:
İstanbul Kuran Araştırmaları Grubu, Kuran Hiç Tükenmeyen Mucize); hadislerde
yer alan yukarıdakilere benzer akıl, bilim ve Kuran dışı ifadeler hem Kuran’la,
hem de mantıkla çelişmektedirler. Dünyayı balığa oturtan, depremleri balığın
kuyruğunun sallanmasına bağlayan bu anlayışın İslam’la ilgisi olmadığını
açıklamak ve bu yanlışa yol açan temel yöntem hatalarına dikkat çekmek, bu dine
hizmet değil midir?
HADİS – HADİS ÇELİŞKİLERİ
Bir evvelki bölümde görüldüğü gibi Allah,
Kuran’ın korunduğunu ve içinde çelişki olmadığını söylemektedir. Allah,
Kuran’ın çelişkisiz olmasını, Kuran’ın kendi tarafından vahyedildiğine delil
gösterir. Buradan dinin kaynağının, çelişkisiz ve korunmuş olması gerektiği
sonucu da çıkar. Bu mantıktan hareketle 6. bölümde, hadislerin Kuran
ayetleriyle çeliştiklerini ortaya koyup,
hadislerin dinin kaynağı olamayacağını
gösterdik. Bu bölümde ise hadislerin kendi aralarındaki çelişkilerini de
gösterip; hadislerin çelişkili ve korunmamış olduklarını, dolayısıyla dinin
kaynağı olamayacaklarını bir de bu yönden gözler önüne sereceğiz. Böylece hadis
kitaplarında, doğru ile yalanın ayırt edilemeyecek şekilde karıştıklarını bir
kez daha anlayacağız. Herhangi bir hadis Kuran, başka bir hadis ve mantıkla
çelişmiyorsa dahi zandır. Din ise aşağıdaki ayetten de anlaşılacağı gibi “zan”
üzerine bina edilemez.
Yeryüzünde olanların çoğunluğuna uyacak
olursan seni Allah’ın yolundan saptırırlar. Onlar sadece zanna uyuyorlar ve
onlar sadece tahminde bulunup saçmalıyorlar.
6- En’am Suresi 116
Onların çoğunluğu zandan başkasına uymaz.
Doğrusu zan gerçek adına hiçbir şey ifade etmez. Şüphesiz Allah onların
yaptıklarını bilendir.
10- Yunus Suresi 36
Ey iman edenler! Zandan çok sakının çünkü
zannın bir kısmı günahtır.
49- Hucurat Suresi 12
Ayetlerden insanların çoğunluğunun
“zan”na uyduğunu fakat bunun bir şey ifade etmeyeceğini görüyoruz. Dini
hadislere bina etmeye çalışmak; dini, “zan” gibi çürük bir temele bina
etmektir. Oysa elimizde Kuran gibi her açıdan mucize, korunmuş, çelişkisiz,
sapasağlam bir temelimiz vardır. Şimdi de aşağıda vereceğimiz on örnekten
hareketle hadislerin kendi aralarındaki çelişkilerini ortaya koyup, başından
beri söylediğimiz gibi hadislerin güvenilmezliğini ve dolayısıyla dinin temeli
olamayacaklarını farklı bir açıdan görelim:
1- ORUÇLU İKEN KAN ALDIRILIR MI?
1. Çelişik Hadis: “Kan aldırmak, yapanın
da yaptıranın da orucunu bozar.”
Tirmizi Oruç 60; Ebu Davud Oruç 28;
Buhari Oruç 32
2. Çelişik Hadis: “Peygamber’imiz oruçlu
iken kan aldırmışlardır.”
Ebu Davud Oruç 29-30; Tirmizi Oruç 59;
Buhari Tıp 11
Peygamberimiz eğer kan aldırmanın orucu
bozduğunu söyleseydi, hiç şüphesiz kendisi kan aldırmazdı. Üstelik Kuran’da
orucu; yemek, içmek ve cinsel ilişkinin bozduğu geçer. Yani birinci çelişik
hadis, ikinci hadisle olduğu gibi Kuran’la da çelişmektedir. Fakat “en doğru”
denen altı hadis kitabının üçünden yaptığımız bu alıntılar, çelişik hadislerin
“en doğru” kabul edilen kitaplara bile girdiğinin bir delilidir.
2- TUVALET HANGİ YÖNLERE KARŞI
YAPILABİLİR?
1.
Çelişik Hadis: “Gerek küçük, gerek büyük tuvaletinizi yaparken kıbleye
dönmeyin.”
Hanbel 3/12
2. Çelişik Hadis: “Peygamberimiz bir
takım insanlar küçük ve büyük tuvaletleri için kıbleye dönmeyi hoş
karşılamadıklarından, bu bidatı (hurafeyi) kaldırmak için tuvaletini kıbleye
doğru yaptırdı.”
Buhari 4/11
Bir hadiste kıbleye karşı tuvaleti
yapmanın hurafe olduğu anlatılırken; diğer bir hadiste ise Peygamber “hurafe
uygulayıcısı” olarak gösterilmiş oluyor. Görüldüğü gibi hadisleri Peygamber’e
atfetmek aslında Peygamber’e iftira etmek demektir.
3-
ORUÇLU İKEN HANIM ÖPÜLÜR MÜ?
1. Çelişik Hadis: “Peygamber oruçlu iken
hanımlarını öptü.”
İbn-i Kuteybe, Hadis Müdafası
2. Çelişik Hadis: “Oruçluyken hanımını
öpenin durumu sorulduğunda Peygamber; ‘Orucu bozulmuştur’ dedi.”
İbn-i Kuteybe, Hadis Müdafası
Bu hadisler aslında İbn-i Kuteybe’nin
dışında kütübü sitte denilen meşhur altı hadis kitabında da vardır. Fakat bu
hadislere, İbn-i Kuteybe’nin, çelişik ve mantıksız hadisleri zorlama yorumlarla
kurtarmak çabasından ibaret olan eserinde de rastlayabilirsiniz. Eğer
hadislerin mantıksızlığını ve çelişikliğini bu hadisleri savunan birinin
eserinden öğrenmek istiyorsanız size İbn-i Kuteybe’nin “Hadis Müdafası”
kitabını tavsiye ederiz. Bir hadise göre Peygamber oruçlu iken hanımını öpüyor,
diğer hadis oruçlunun öpüşemeyeceğini söylüyor. Belli ki bu hadislerden en az
biri uydurmadır. İkisini de doğru olarak kabul etmek; Peygamber’i, ne yaptığını
bilmez, çelişkili hareketleri olan bir kişi gibi göstermektir. Bu yüzden
Peygamber’e en büyük iltifat; hadisleri bir kenara bırakıp din adına yalnız
Kuran’ı esas almakla olur.
4-
BİR NAMAZ İKİ KERE KILINIR MI?
1. Çelişik Hadis: “Biriniz evinde namazı
kılar da sonra namaz kılmakta olan imama yetişirse, onun arkasında namaza
dursun. İkinci kıldığı onun için nafile olur.”
İbn-i Kuteybe, Hadis Müdafası
2. Çelişik Hadis: “Bir namazı günde iki
defa kılmayın.”
Ebu Davud 2/56
İkinci hadis hem birinci hadisle, hem de
Kuran’la çelişir. Kuran’da namaz kılmak övülmüştür. Fazladan kılınan namazın ne
zararı olabilir? Kimi durumlarda, kılınacak olan bir namazın kılınmamasına
neden olacak bu hadis, kişilerin Allah’ı daha çok anmasını engellemektedir.
5-
KÜÇÜK TUVALET NASIL YAPILIR?
1.
Çelişik Hadis: “Kim size Peygamberimiz’in ayakta küçük tuvaletini
yaptığını söylerse inanmayın.”
Süneni Nesei 1-2/25
2.
Çelişik Hadis: “Peygamberimiz bir
kavmin süprüntüsüne varıp ayakta küçük
tuvaletini yaptı.”
Buhari 1/167
Birinci hadisin anlattığı ve Kuran’da
bahsedilmeyen bu uygulamanın; aslında dinsel bir anlam yüklenerek
tartışılmasına hiç gerek olmamasına rağmen, geleneksel İslam anlayışında, sevap
getiren bir uygulama gibi sunulduğunu görüyoruz. Peygamberimiz’in küçük
tuvaleti ayakta yapmayı yasakladığı söylenen uydurmalara binaen, bazı kişilere
rahatsızlık vermesi muhtemel olan oturarak tuvalet yapmaya “sünnet” denmiş ve
bundan sevap umulmuştur.
6-
SU NASIL İÇİLİR?
1. Çelişik Hadis: “Peygamber ayakta su
içilmesini yasakladı.”
Ebu Davud 4/No:3717
2. Çelişik Hadis: “Peygamber’i sizin
benim gibi ayakta su içerken gördüm.”
Ebu Davud 4/No:3718
Bu örnek hadislerdeki birinci hadis,
kendisiyle çelişen ikinci hadis de olmasına rağmen daha çok itibar görmüştür.
Günümüzde de geleneksel İslami yaklaşımı benimseyenlerin, suyu oturarak ve üç
yudumda içtiklerini ve bundan da sevap beklediklerini görebiliriz.
7-
AYBAŞILI KADIN CAMİYE GİREBİLİR Mİ?
1.
Çelişik Hadis: “Peygamberimiz caminin bahçesine girerek şöyle dedi:
‘Şurası muhakkak ki cami ne cenabete, ne aybaşılıya helal değildir.’”
Müslim, Hayz 11; Ebu Davud, Taharet 104;
Tirmizi, Taharet 101; Süneni Nesei, Hayz 18
2.
Çelişik Hadis: “Peygamber’in hanımı anlatıyor: ‘Peygamberimiz, bizden
biri aybaşılı olduğu halde, onun kucağına başını koyar ve Kuran okurdu. Bizden
birimiz aybaşılı iken camiye gidip Peygamber’e birşeyler götürürdük.’”
Süneni Nesei, Hayz
Bir hadise göre aybaşılı kadın camiye
girebilirken, diğer hadise göre aybaşılı kadın camiye giremez. (Aybaşılı
kadının ibadetlerden nasıl alıkonduğunu 35. bölümün 2. sorusunda, 36. bölümün
namaz kısmında ve 21. bölümde inceleyeceğiz.)
8-
HACDA İHRAMLI OLAN EVLENEBİLİR Mİ?
1. Çelişik Hadis: “Peygamber Meymune ile
evlendiği zaman her ikisi de ihramlıydı.”
Süneni Nesei, 5-6/179
2. Çelişik Hadis: “İhramlı olan bir kişi
(hacda olan) ne evlenebilir, ne kız isteyebilir, ne de başkasının nikahını
kıyabilir.”
Nesei 5,6/249
Kuran’da haccın nasıl yapılacağı
açıklanmıştır. Kuran ile yetinmeyip, din, hadislere bina edilmeye kalkışılınca
ortaya çıkan çelişkiler yumağı ortadadır.
9-
ERKEKLERİN BALDIRI GÖZÜKEBİLİR Mİ?
1. Çelişik Hadis: “Baldırları açık olan
bir sahabeye Peygamberimiz rastlamış ve ‘Baldırlarını ört. Baldırlar da avret
yerlerindendir.’ demiştir.”
Tehzibut Tezhip 2/69
2. Çelişik Hadis: “Peygamber’imiz evde
baldırları açık yan üstü yatıyorlardı. Ebu Bekir izin istedi Peygamber hiç
istifini bozmadan izin verdi. Ömer istedi aynı şekilde ona da verdi.”
Hanbel 1/71
Hadislerden birine göre baldırları örtmek gerekir. Diğer
hadiste ise Peygamber’in yanına birileri gelmesine rağmen baldırlarını
örtmediği gözükür. Nitekim bazı mezhepler birinci hadisi alıp erkeklerin dizle
göbek arasını örtmelerinin farz olduğu şeklindeki bir uydurma hükmü dine
sokmuşlardır.
10- ÖLÜ HAYVANIN DERİSİ NE OLACAK?
1. Çelişik Hadis: “Peygamberimiz; ‘Deri
işlendi mi temiz olur’ dedi. Sonra ölü bir koyuna rast geldi ve ‘Onun
derisinden faydalansanıza’ dedi.”
Buhari 72/30
2. Çelişik Hadis: “Peygamberimiz ‘Ölü
hayvanın ne derisinden ne de sinirinden faydalanınız.’ dedi.”
Hanbel 4/310,311
Kuran’a göre hayvan leşi yemek haramdır.
Leşin derisinin haramlığına dair Kuran’da bir ifade yer almaz. Bu konuda
alıntıladığımız iki hadisten birine göre leşin (ölü hayvanın) derisi
kullanılamaz, diğerine göre ise kullanılabilir.
Elimizde çelişkisiz Kuran varken,
çelişkiler yığınına dönmüş hadislerle uğraşmak bizi Kuran’dan uzaklaştırmaktan
başka bir işe yaramamıştır. Allah’ın elçisi Peygamberimiz Hz. Muhammed,
ahirette toplumundan şu şekilde şikayetçi olacaktır:
Elçi de şöyle der; “Ey Rabbim, benim
toplumum bu Kuran’ı devre dışı tuttular.”
25- Furkan Suresi 30
1- YERYÜZÜNÜN ÜSTÜNDE OLDUĞU BALIĞIN
CİĞERİ
Hadis: “Yeryüzü balığın sırtındadır.
Cennete girecekler ilk olarak bu balığın ciğerinden yiyecektir.”
Buhari 3/51
Kuran’ın Dünya’nın yuvarlaklığına,
Dünya’nın, Güneş ve Ay’ın hareketlerine, uzayın yaratılışına dair mükemmel
izahlarına karşı hadislerdeki Dünya’nın öküzün ve balığın üzerinde olduğu
açıklamasını tevil edenler (yorumla geçiştirmeye çalışanlar), Dünya’yı üzerinde
tutan balığın ciğerinden yenmesini ve balığın sallanıp deprem yapmasını nasıl
tevil edecekler? Bu konuya “açıklama” getirecek olanlar, şu izaha ne
diyecekler? Bir hadiste Arş’ın 8 dağ keçisinin sırtında olduğu söyleniyor
(Bakınız: Ebu Davud, Sünnet 19; Tirmizi, No: 3320; İbni Mace, Mukaddime). Bu
dağ keçileri ile ne kastedilmektedir? Bu izahları içeren hadis kitaplarına
“dinin kaynağı” diyerek, bunları Kuran’ın yanına koymak Kuran’a haksızlık değil
midir?
2- ALLAH = ZAMAN, HİÇ OLUR MU?
Hadis: “Peygamber’e, Allah’ın yerleri ve
göğü yaratmadan önce nerede olduğu soruldu, Peygamber; “Bir bulut içerisinde
idi; üstü hava, altı hava idi.’ dedi.”
Hanbel 4/11
Hadis: “Allah zamandır.”
Muvatta 56/3
Niye bu tarz saçma izahlar Kuran’da
geçmez de hep hadislerde yer alır? Dört “hak mezhep” diye sunulan mezheplerden
birinin kurucusu Hanbel’dir ve hadis kitabı Hanbel de ona aittir. Dört mezhebin
kurucularından birine ait olan diğer bir hadis kitabı ise Malik’in
Muvatta’sıdır. Yukarıdaki iki hadisi kitaplarına alanların kurdukları mezhepler
ne kadar güvenilir olabilir?
3- HZ. MUSA AZRAİL’E TOKAT ATTI MI?
Hadis: “Ölüm meleği Musa’ya gelerek:
‘Rabbine icabet et’ dedi. Bunun üzerine Musa ölüm meleğinin gözüne tokat
vurarak onu çıkarttı. Melek hemen Allah’a dönerek ‘Sen beni ölmek istemeyen bir
kuluna göndermişsin, o benim gözümü çıkardı’ dedi.”
Müslim 10/176
Mantıkla hiç bağdaşmayan bu hadis aynı
zamanda Hz. Musa’ya hakarettir. Allah’ın üstün ahlaklı bir Peygamber’i nasıl
olur da ölümden kaçar? Üstelik de meleğin gözünü kör edip ölümden kurtulur?
“Hiçbir yanlışı olmayan hadis kitabı” diye tanıtılan Müslim’de ve diğer meşhur
hadis kitaplarında bu hadis geçmektedir. Bu hadisi doğru diye kitaplarına
alanların diğer hadislerine de güvenilemez.
4- PEYGAMBERİMİZ HİÇ ZALİM OLUR MU?
Hadis: “Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden
bir grup Medine’ye gelerek Müslüman oldular. Medine’nin havası onlara dokununca
Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar
ve çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı, ellerini ve ayaklarını
kesti, gözlerini oydu, çölde susuz ölüme terk etti. Biz onlara su vermek
isteyince, Peygamber bizi engelledi.”
Buhari Tıp5/1, Hanbel 3/107,163
Gözleri oymak, çölde susuz ölüme terk
etmek hangi Kuran ayeti ile bağdaşır? Kuran’ın sunduğu rahmet Peygamberi ile bu
anlatılanlar nasıl bağdaştırılabilir? Kendi yaptıkları canilikleri hoş
göstermek için bu hadisi uyduranlar; Peygamber’i zalimmiş gibi gösterip,
Peygamber’e hakaret etmiş oluyorlar.
5- YANGIN NASIL SÖNER?
Hadis: “Yangın gördüğünüzde tekbir
getiriniz, zira tekbir (‘Allahuekber’ demek) onu söndürür.”
Ramuzel Hadis
“Ramuzel Hadis” diğer hadis kitapları
kadar ünlü olmadığı için bu kitabımızda Ramuzel Hadis’ten hadislere az yer
verdik. Fakat ülkemizde en çok satan hadis kitaplarından biri de bu kitaptır ve
alıntıladığımız hadis gibi birçok hadisi içermektedir. Eğer bu hadisi birileri
doğru kabul ediyorsa, itfaiye ekipleriyle beraber (belki de itfaiye ekibi
olmadan) tekbir getirecek bir koroyu da yangın yerine götürmeleri gerekir.
6- CİNSEL MÜNASEBETLE İLGİLİ GEREKSİZ
AÇIKLAMALAR
Hadis: “Sizden birisi cinsel münasebette
bulunduğu zaman eşinin cinsel organına bakmasın, zira cinsel organa bakmak
körlüğe sebep olur.”
Feyzul Kadir 1-326
Bu tip garip uydurmalarla, dinle dalga
geçmek isteyenlerin eline bolca malzeme verilmiştir. Belki de bu hadisi
uydurarak Peygamber’e iftira edenin amacı da dinle dalga geçmekti. İnsanların
hayatına ve cinselliğine Kuran’ın getirmediği zorlukları ve yasakları getirmek,
insanlığa yapılmış bir zulümdür. Cinsel hayatı kısıtlayıcı bu tür hadislere
karşın, Peygamber’in ve arkadaşlarının cinsel hayatını olağanüstü bir tarzda
anlatan münasebetsiz hadisler de vardır. Bu hadislerden birine göre sahabeler
haccı bitirip, kadınlarına yöneldiklerinde cinsel organlarından spermler
damlıyordu (Buhari, Hacc, 81; Müslim, Hacc, 141). Diğer bir hadise göre
Peygamberimiz 30 erkeğin cinsel gücüne sahipti (Buhari). Başka bir hadise göre
ise Peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar, hanımı Zeynep’le
cinsel ilişkiye girerdi (Buhari, Hibe, 8). Bu tip hadisleri kabul etmek mi,
yoksa reddetmek mi Peygamber’e saygısızlıktır? Karar sizin.
7- KADINLARIN CERAHAT YALAMASI
Hadis: “Eğer erkeğin tepesinden tırnağına
kadar cerahat aksa, kadın da bunları ağzı ile temizlese, yine de erkeğin
hakkını ödemiş olmaz.”
İbn-i Hacer el Heytemi 2/121
Geleneksel İslam’da en çok hadis
uydurulan konuların başında kadınlarla ilgili konular gelmektedir. Kuran’da,
kadınlara yönelik kendi bakış açılarını bulamayıp, kadınları sokmak istedikleri
şekli dinselleştirmek isteyenler, bol bol hadis uydurmuşlardır. Kitabımızın 21.
bölümünde detaylı bir şekilde işlediğimiz “kadın” konusunda, uydurulan diğer
hadislerden örnekleri de bulabilirsiniz.
8-
BİR KEÇİ, KURAN’DAN EKSİLTME YAPABİLİR Mİ?
Hadis: “Zina yapan evlilerin taşlanarak
öldürülmelerini emreden ayet Hz.Ayşe’nin döşeğinin altındaki sayfada yazılı
bulunuyordu. Peygamber ölünce Hz. Ayşe onun gömülme işlemleri ile meşgulken,
evin açık kapısından içeri giren bir keçi, o sayfayı yedi. Böylece taşlayarak
öldürme cezası Kuran’dan çıktı. Ama hükmü devam etmektedir.”
İbn-i Mace 36/194; Hanbel 3/61,5/131
Bu hadis ve taşlayarak öldürmeyi savunan
diğer Kuran ve mantık ile çelişkili hadisler, dinimize büyük zarar vermiştir.
Bu hadislerle:
1- Kuran’ın zina edenlerle ilgili hükmü
iptal edilmektedir.
2- Kuran’ın hükmüne ilaveten yeni bir
hüküm getirilmektedir.
3- Kuran’ın eksik olduğu iddia
edilmektedir.
4- Kuran’ı eksiltenin bir keçi olduğu
gibi bir saçmalık savunulmaktadır. En ünlü hadis kitaplarında yer alan ve Ehli
Sünnet tüm mezheplerle beraber Şiilik tarafından da savunulan bu inanılmaz
iddia, önemine binaen 26. bölümde özel olarak işlenecektir.
9- NASIL BİR TAŞTIR BU TAŞ?
Hadis: “Hacer-ül Esved cennettendir. O
kardan daha beyaz idi ve müşriklerin günahı onu kararttı.”
Hanbel 1/307
Hadis: “Hacer-ül Esved Allah’ın
yeryüzündeki sağ elidir. Onunla insanlardan dilediği ile tokalaşır.”
Cami-üs Sağır 1/151
Hacer-ül Esved taşı için uydurulan bu tip
hadisler, hac sırasında Kabe’de, İslam’ın ruhuyla uyumsuz davranışların
sergilenmesine sebep olmaktadır. Hacer-ül Esved taşına dokunmak için birbirini
ezenleri, dinimizi bilmeyenler görseler, ne düşünürler? Bu hadisler daha evvel
de alay konusu olmuştur. Hadislerin güvenilmez olduğunu Abbasiler döneminde
savunup, sonra siyasi konjonktürde yok olan Mutezileler: “Bu hadise göre
Hacerül Esved denen taş müşriklerin günahı yüzünden Kabe putperestlerin elinde
iken karardıysa, şimdi Kabe Müslümanlar’ın elinde olduğuna göre, bu taşın
beyazlaması gerekir” diyerek, bu hadisi savunanlarla alay etmişlerdir.
10- GEL DE ÇIK İŞİN İÇİNDEN!
Hadis: “Kalbinde hardal tohumu kadar
kibir bulunan cennete giremez. Yine kalbinde hardal tohumu kadar iman olan da
cehenneme giremez.”
Buhari 81/51
Kişiyi en ufacık fiilinde cennete
gönderen bir sürü hadis vardır. Kişiyi en ufacık bir fiilinde cehenneme
gönderen de birçok hadis vardır. Bu tutarsız yaklaşımlar, kimi zaman yukarıdaki
örnekte olduğu gibi tek bir hadiste de buluşabilmektedir. Peygamber’e
yapılabilecek en büyük hakaret, bu hadisleri onun söylediğini iddia etmektir.
Peygamber’in bize tek yazdırdığı, mesaj olarak Allah’tan getirdiği Kuran, dinimizin
tek kaynağıdır.
And olsun ki size hatırlatıcı bir kitap
gönderdik. Hâlâ aklınızı çalıştırmayacak mısınız?
21- Enbiya Suresi 10
Kaynak; http://www.kurandakidin.com/2017/03/hadis-kuran-celiskileri/
Kaynak; http://www.kurandakidin.com/2017/03/hadis-kuran-celiskileri/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder